Himla - Fyra böcker och några vänner förändrade mitt liv.

Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Agnes - 7 juli 2010 22:03

Heeej

Nu har jag en ny header och gjort lite blått och fint på bloggen.

Jag gillar ju blått, passar min ögon färg perfekt, annars är rött helt okej...

Rött har ju samma färg som blod...

Finns nog en liten vampyr inom mig, så se upp, jag bits!

 

Ja, jag har drömmar.

Ja, jag vill bli författare.

Ja, jag skriver på en berättels nu.

Ja, jag letar efter skrivkurser.

Ja, jag SKA ge ut en bok.

 

Det här är bara något som jag fick lust att skriva.

Skogen luktade  unket och vått.

Runt om kring växte blött mossa och höga grannar, någonstans sken solen, men träden släppte inte något solsken.

Så skogen fick förebli mörk och kall.

Här var allt tvärtimot min vardag, det var kallt och tyst.

Och alldels för vått.

Man kunde inte sätta sig ner utan att bli alldels genom blött, eller sätta handen i något klibbigt äckligt.

Och luften, den var för ren.

Jag saknade värmen, lukten av avgaser och ljudet av bilar och folk.

Här...var det helt tyst.

För tyst, kom jag på. Som tystnaden innan stormen, eller något sånt.

Jag lyssnade efter ljud, vad som helst, en fågel som sjöng, en hjort som sprang, en traktor som körde.

Inget.

Tystanden var total.

Och den skrämde mig.

Mitt i all tysnad hörde jag steg, tunga långsamma steg, som hårt slog mot marken.

Det kunde omöjligt vara en människa, inte äns min farbrors stora och klumpiga fötter lät så där. Möjligen på en asfalts väg, men inte här, mitt ute i skogen i den mjuka mossan.

Jag vände mig om, och såg mörkret ta mig.

 

Som sagt, detta var bara något jag fick för mig att skriva...

Orkar inte läsa igenom och ändra saker som låter konstigt och bla bla bla.

Kram kram

Himla/Agnes

 

Presentation


Mitt namn är Agnes, bor i sthm och blir 13 nu i vår. Bloggar om mitt liv, och lite till! =)
Följ gärna bloggen med BLOGLOVIN

Omröstning

Ska jag göra en ny header?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Nedräkningar

Twilight

Kategorier

Länkar

Arkiv

Bloggerfy

Marsvinen

Jag är ju ägare till dom finaste marsvinen som finns!

Dom finns alltid där, har alltid tid och bara är för gulliga med allting.
Vill bara säga att jag älskar er, och utan er så skulle en del av mig inte finnas, eran del.

Statistik

Bildlänkar

Kristen

     


Ovido - Quiz & Flashcards